مدیر تحول دیجیتال بانک خاورمیانه گفت: اگر بخواهیم درباره چشمانداز بلند مدت بانکینو یا چشمانداز بلند مدت بانکهای دیجیتال صحبت کنیم باید بگویم که چشمانداز بزرگ بانکینو قابلیت بهرهگیری از همه سرویسهای بانکی موجود در کشور است.
ماکان سپهری مدیر تحول دیجیتال بانک خاورمیانه در گفتوگو با خبرنگار پرداخت برتر درخصوص هدف بانکینو از بودن در فضای بانکداری دیجیتال ایران گفت:
بانکینو صرفا یک اپلیکیشن بانکی نبوده بلکه قصد دارد خدمات بیشتری را به مشتریان بانکداری دیجیتال ارائه دهد
و بهگونهای باشدکه به طور مثال :
اگر مشتری بخواهد از یک کسبوکار آنلاین خرید کند بتواند از اپلیکیشن بانکینو برای پرداخت سریع و آسان بهره گیرید
و اگر در جای دیگری بخواهد همین فضا را ایجاد کند یا وام بگیرد
فضای بانکینو به گونهایست که این امکان را فراهم میسازد،
چراکه دست همه سرویسهایی که نیاز به خدمات مالی جدید و تعریف محصولات مالی دارند را باز میگذارد
تا محصول جدید خود را ارائه دهند.
همچنین، ما قرار است ویترین محصولات مالی باشیم
و حتی اگر نیاز باشد در ابتدا خودمان آن محصول را ارائه دهیم.
ظهور بانکینو با هدف افزایش بهرهوری بانکداری باز
مدیر تحول دیجیتال بانک خاورمیانه افزود:
در فروردین ۹۸ بانک خاورمیانه ایده بانکینو را با هدف افزایش بهرهوری corebanking کلید زد و در مرداد ۹۸ استارت تیم اولیه بانکینو زده شد
و چیزی که برای ما در ابتدای کار تعریف شده بود ارائه تجربه جدید به مشتری درخصوص تجربه بانکی بود و در همین خصوص نیز در دی ماه ۹۸ اولین نسخه بانکینو آماده و ۴ مرتبه مجددا پیادهسازی شد.
ما در این زمینه تجربه جدیدی را ایجاد کردیم که به نوبه خود حائز اهمیت است
و کل فلسفه نئوبانک که در استفاده از فضای موبایل، استفاده از تکنولوژیهای برتر و بانکداری بدون شعبه خلاصه میشود را طراحی و پیادهسازی کردیم.
مدیر تحول دیجیتال بانک خاورمیانه ادامه داد:
در ۱۰ خرداد ۹۹ اولین حساب دیجیتالی خود را به منظور اعتمادسازی سایر مشتریان به کارکنان خود ارائه دادیم
و در مهر ۹۹ فضای افتتاح حساب دیجیتال را تکمیل و در بهمن ۹۹ لانچ عمومی را کلید زدیم.
وی در ادامه درباره اولویت انتخاب مشتریان در بانکینو افزود:
همه مشتریان بانکی برای ما در اولویت قرار دارند
ولی در گام اول بر روی اشخاص تمرکز میکنیم .
تمرکز بر کسبوکارها گام دوم بانکینو
برای اینکه باید بتوانیم حس امنیت و شفافیت را منتقل کنیم
و در گام دوم حتما سراغ کسبوکارها خواهیم رفت.
فضای بانکداری هنوز تا حدی سنتی است و مردم همچنان ذائقه مراجعه به شعب را دارند
ولی بنظر من حداقل در لایه زندگی دیجیتالی ذائقه مشتری خوب شناخته میشود
و اقدامات خوبی در حال شکلگیری است.


فرهنگ استفاده از فضای بانکداری دیجیتال در جامعه
سپهری درخصوص فرهنگ استفاده از فضای بانکداری دیجیتال در جامعه ادامه داد:
در چند سال اخیر مردم براحتی مقادیر نه چندان بالا را از طریق اپلیکیشنها پرداخت میکنند
و این فرهنگی است که برای عموم جا افتاده و در بسیاری از مواقع نیاز به فرهنگسازی مجدد را نداریم.
وی افزود:
مجموعه خاورمیانه مجموعه شفافی است و در حال انتقال تجربیات خود به نهادهای مالی و استفاده از تجربیات بانکهاست
و سعی میکنیم در این زمینه با رسانهها نیز در تعامل باشیم
و بعدتر بر روی اپلیکیشن بانکینو مواردی را در زمینه تعامل برای کاربران نیز ایجاد کنیم.
مدیر تحول دیجیتال بانک خاورمیانه افزود:
حجم بالایی از امنیت بانکینو امنیت تکنیکال آن نیست بلکه امنیت “سوشیال” آن است. در لایه امنیت و لایه فرهنگ و آگاهسازی باید همواره برای مشتریان پاسخ موثر و کارآمد را ارائه دهیم. فلسفه تجربه کاربر در بانکداری دیجیتال این است که به نیاز مشتری بها داده شود.
سرویسهای بانکینو
سپهری درخصوص سرویسهای بانکینو گفت:
ترجیح ما ارائه سرویسهایی است
که در درجه اول از آنها مطمئن هستیم و در درجه بعدی ارائه سرویسهایی است که مطمئن باشیم سرویس خوبی است.
تمام نئوبانکهای دنیا با همین شیوه در حال فعالیت هستند.
ضمن اینکه ما قرار نیست یک سوپراپلیکیشن باشیم بلکه قرار است تعدادی سرویس ارائه دهیم و برای آن سرویسها بتوانیم بهترین بازار باشیم.


گفتنی است؛ رویداد معرفی و رونمایی از سرویس تمام دیجیتال بانک خاورمیانه با عنوان “بانکینو”
چهارشنبه، نهم تیرماه ۱۴۰۰ با حضور فعالین اکوسیستم صنعت بانکی و مدیران ارشد بانک خاورمیانه با هدف ارائه خدمات به مشتریان بانکی و آگاهی بخشی اصحاب رسانه در شعبه مرکزی این بانک برگزار شد…
در این رویداد از سرویس تمام دیجیتال بانکینو رونمایی شد.
«محسن زادمهر»، مدیر ارشد بانکداری دیجیتال بانک خاورمیانه در حاشیه این رونمایی گفت:
تاکنون نگاه به بانکداری نگاه شعبه محور بوده ولی در سالهای اخیر مفاهیم جدیدی از جمله بانکداری شرکتی، بانکداری دیجیتال، بانکداری باز وارد مفهوم بانکداری ایران شد و ما در بانک خاورمیانه انرژی و قدرت خود را بر روی محصول جدید این بانک به نام “بانکینو” گذاشتیم.
“بانکینو” اولین نئوبانک تمام دیجیتال در ایران بوده که تجربهای مدرن و متفاوت از بانکداری را ارائه میدهد.
در بانکینو تمام فرآیندهای بانکی بازطراحی شده است تا به کمک هوش مصنوعی در کمتر از ۷ دقیقه تسهیلات بانکی بدون نیاز به ضامن، چک و یا سفته در اختیار مشتریان بانکی قرار گیرد.